martes, 25 de octubre de 2011

Internetsegura

Gràcies a la realització de la cacera sobre “Internet segura” ens hem conscienciat sobre l’agressió psicològica entre alumnes. Així doncs, la repercussió que es pateix realment es molt impactant i pot danyar l’autoestima del nen o de la nena, la majoria de vegades adolescent, derivant-ho a un problema major com la depressió.

Utòpicament en una escola, és un lloc on tots els alumnes es consideren iguals, però certament hi ha una diversitat sociocultural, a part de les diferències d’actituds de cada nen i nena. Això en molts centres, acaba convertint-se assetjament o popularment anomenat “bulliyng” i si aquest cas esdevé a la xarxa parlarem de “ciberbullyng”.

Nosaltres com a futures educadores, sabíem que existien aquests casos, on joves eren discriminats i amenaçats a través de la xarxa, però no obstant, desconeixíem la intensitat d’aquests.

A través de l’associació “Protégeles” hem rebut informació de dades importants en aquest àmbit. Un exemple es que entre 2001 o 2088 ha rebut més de 110.000 denuncies o informacions. També que en els últims tres anys la policia a Espanya ha obert més de 150 expedients, i ha detectat més de 3.000 connexions en països estrangers.
En els últims anys, varis factors venen propiciant una major presencia d’aquest tipus d’assetjament, en els centres escolars. La incorporació del us de les TIC, i el gran augment dels nous entorns socials a la xarxa, son alguns dels factors que poden ser considerats catalitzadors de problemes de “ciberconvivencia”
Per concloure la cacera podem dir que el ciberassetjament és un fenomen que sorgeix a causa de l'ús incorrecte de les TIC (la telefonia mòbil i la Internet) per fer assetjament psicològic... inclou totes aquelles conductes de burla, agressió i intimidació en contra d'un individu o grup utilitzant els sistemes d'informació generats des de la Web 2.0 (xarxes socials, e-mails, fotoblogs, blocs, xat, entre d’altres). Així doncs, un bon mestre, educador, pare, mare o tutor, te que tindre un domini d’aquestes eines, per poder fer un ús adequat i ser l’exemple per milers de nens i nenes, no només per poder fer ell un ús apropiat, sinó per poder ensenyar a tots els seus discents com fer-ne un ús adequat. Perquè a vegades el que comença com un joc, realment pot ser que ens afecti tota una vida.


A continuació adjuntem el power point que treballaríem amb els nens/es de 11 a 13 anys.


3 comentarios:

  1. El notre grup TFT ha decidit puntuar el vostre treball. Creiem que les imatges són adients a l'edat però tot i així creiem que hi ha massa text i el vocabulari utilitzat és molt tècnic per l'edat a la que està adreçat. Però tot i així aporteu molta informació i presenteu tots els contiguts que es demanaven a l'activitat.

    ResponderEliminar
  2. Hola companyes!!

    Ens ha agradat molt la vostra presentació, creiem que la informació és correcta i tot el contingut en general.

    Tan de bo, gràcies a les nostres presentacions, la societat prengui consciència de la gravetat del ciberassetjament!

    Seguiu així, ens ha agradat moltíssim el vostre blog! :)

    ResponderEliminar
  3. Des del grup Caalua, hem decidit comentar el vostre power point. Pensem que està molt ben estructurat i que les explicacions són correctes, però creiem que hi ha massa text i hi ha una escassetat notable de imatges que es contrastin amb l'explicació.

    Tot i així molt bona feina i un power molt recomanable,

    Felicitats!

    ResponderEliminar